Mandag den 22. januar og tirsdag den 23. januar står der innovation på skoleskemaet for ca. 70 elever fra Herning HF (1s og 1q) samt en innovationsklasse fra Herningsholm.

Igennem en to dages innovationscamp bliver eleverne guidet igennem en innovationsproces med diverse benspænd. Målet er, at de i teams skal komme op med nye koncepter/løsninger på baggrund af en aktuel udfordring og efterfølgende præsentere deres løsningerne for en jury.

Efter en kort introduktion til innovationscampen blev årets udfordring præsenteret af Thomas Møller, udviklingschef hos Mediehuset Herning Folkeblad. Mediebranchen oplever stigende udfordringer med at tiltrække det unge publikum, og derfor har Mediehuset Herning Folkeblad stillet følgende opgave:

  • Herning Folkeblads tagline er Lokal med vilje. Hvordan kan avisen gennem sine mediekanaler (avis, radio, digitalt) få kommende generationer af Herning-borgere til at relatere til denne tagline?
  • Hvilke muligheder for at formidle til et ungt publikum kunne Herning Folkeblad med fordel tage i brug?

 

Share This